هزار نکته باریکتر از مو

 

یک عادت شخصی دارم که گاهی برام خوب بوده و گاهی بد و خیلی بد. البته قبلا این عادتم خیلی پررنگتر بود و آن اینکه سریع انتخاب می‌کنم در ۹۰% موارد هم یا پشیمان می شوم یا پشیمانی دیگر سودی ندارد.  اینکه الان زنده ام و به این سن رسیدم مال همون ۱۰ درصد انتخاب‌های شانسی زندگیمه.

خیلی به فکر فرو رفتید؟!

امکان داره شما هم یاد اتفاقاتی افتاده باشید که در اثر انتخابات درست و غلط براتون ایجاد شده اند.

بیشترِ لحظات زندگی ما دستخوش انتخابهای ماست.

واقعیت اینه که زندگی روزانه ما با ده‌ها و صدها انتخاب ریز و درشت سپری میشه، کی بیدار بشیم، چی بخوریم ،چی بپوشیم ،چی بگیم ،چی گوش کنیم ، چی بخریم ، به کی زنگ بزنیم ، کجا بریم و خیلی خیلی انتخابات کوچک و بزرگ ، مهم و غیر مهم ، ضروری و غیرضروری ، سرنوشت‌ساز و خلاصه هزار جور انتخاب دیگر… “چیزی که در انتخاب مهمه نتیجه اون انتخاب است”

مثلاً ما خودمون انتخاب میکنیم در زمان عصبانیت چه رفتاری از ما سر بزنه و نتیجه‌اش چه آسیب هایی را به دنبال داشته باشه آیا قابل جبران هست یا نه؟

در عوض یک وقت‌هایی خدا را شکر می‌کنیم که با فلان کاری که انجام دادیم ( انتخاب کردیم) چه خطری از ما عبور کرد.

برای موضوع” انتخاب “میشه تا آخر دنیا حرف زد.

به اندازه کل تاریخ بشر مثال های خوب و بد وجود دارد. زندگی انسانها همیشه دستخوش انتخاب بوده .

انتخاب‌های  من یکی دیگر از عوامل تاسیس” مدرسه علوم زندگی “در سن ۴۵ سالگیم شد .شاید روزی ، تاثیرگذارترین انتخابات زندگیم را لیست کنم .

[ البته موارد مهمی هم در زندگی داریم که تحت کنترل و انتخاب ما نیستند . ولی جز اصلی ترین فاکتور های زندگی و حیات یک فرد می باشد . مثل پدر و مادر، خانواده ،محل زندگی ، چهره و اندام و ظاهرمون ، اقوام ، فامیل و زبان مادری که باید به این انتخاب های غیر اختیاری احترام گذاشت و محترم شمرد تا بنای انسانیت پابرجا بمونه ].

 

با یک نگاه سطحی در زندگی خودمون ، دوستان ، آشنایان و اطرافیان می بینیم که هر کسی حداقل یک بار در زندگی از یک انتخاب در زندگیش شکست سختی خورده.یا برعکس انتخاب درستی انجام داده و بسیار نتیجه خوشایندی حاصل شده.انتخاب دوست .  شریک عشقی، انتخاب همسر،  انتخاب شغل ،شریک کاری، انتخاب رشته تحصیلی و باز هم هزاران انتخاب سرنوشت ساز دیگه….

یکی دیگر از دلایل مهم برای تاسیس “مدرسه علوم زندگی” همین بود که بتونم آموزش های ساده قبل از انتخاب را در اختیار افراد بگذارم. باور کنید در زمان انتخاب کافیه ، چند ثانیه فکر کنیم تا از شرِّ دردسر های یک انتخابِ غلط در امان بمانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *