کدام اشتباهات زنان باعث بروز دلسردی در زندگی مشترک می شود؟

کدام اشتباهات زنان باعث بروز دلسردی در زندگی مشترک می شود؟

از بین رفتن گرما و حرارت عشق در زندگی مشترک، و ایجاد سردی و شکست یک شبه در زندگی مشترک اتفاق نمی افتد. گاهی نوع گفتگو و عدم مهارت در ابراز دلخوری و هم چنین رفتارهای نامناسب ، قطره هایی می شوند که ذره ذره انبار شده و به یکباره مانند سیلی خروشان به یکباره در زندگی مشترک روان می شود و خشت به خشت خانه ای که روزی با عشق و زحمت ساخته شده بود را ویران میکند.

خانم ها بعنوان یکی از ستون های اصلی زندگی مشترک گاهی با رفتارهای عمدی و یا سهوی آتش به خرمن ناآرامی ها می زنند و ممکن است این اشتباهات زندگی را دچار بحران جدی نماید.

در اینجا به اختصار به چند مورد از این اشتباهات می پردازیم ، تا شاید گره ای کوچک از عشقی  در حال فرو پاچیدن باز گردد.

  1. سکوت کردن و انتظار کشف آنچه در ذهن شما میگذرد:

گاهی شما از موردی ناراحت و دلخور میشوید اما درباره ی آن حرفی نمی زنید، اما اثرات آن در صورت و رفتارتان مشخص است. و شما انتظار دارید همسرتان پس از یک روز کاری سخت و خسته کننده به کشف آن چه شما را آزرده است بپردازد. واین خود سرآغاز یک مشکل دیگر است ،چرا که همسر شما الان تنها به استراحت و یک گفتکوی دوستانه با شما نیاز دارد ولی سکوت و عدم ابراز درست و به جای آنچه که شما را دل آزرده نموده ، دامن به این مشکل میزند و دلخوری ها را روی هم انبار میکند. پس بهتر آن است که با همسرتان به نرمی و آرامش در مورد کدورت ها حرف بزنید چرا که ممکن است آنجه باعث بروز دلخوری شده سوء تفاهم کوچکی بیش نباشد.

  • مادر بودن :

همسر شما مرد بالغی است که با تکیه بر تواناییهایش تصمیم به ازدواج و  مدیریت یک خانواده گرفته است.پس سعی نکنید او را پسر بچه ای ببینید که احتیاج به مادری کردن دارد ، زیرا او همسر می خواهد و توجه مادری را تجربه کرده است. پس اجازه بدهید گاهی فراموشکار باشد ، گاهی اشتباه کند، مدام به او تذکر ندهید .این موارد او را آزار خواهد داد.

  • غر زدن :

هیچ کسی نیست که با غر زدن بتواند جایی در قلب اطرافیان باز کند. اعتراضات خود را با آرامش بیان کنید.

  • عدم آراستگی ظاهری:

هر مردی دوست دارد همسری داشته باشد که در کنار آراستگی روحی و زیبندگی معنوی،

به ظاهر خود هم رسیدگی کند. و همانطور که در خارج از منزل شیک و آراسته است در منزل هم مرتب و آراسته باشد. پس نامرتب بودن را امری عادی ندانید و در منزل هم آراسته و مرتب باشید.

  • توهین و تحقیر همسر در جمع:

گاهی خانم ها فکر می کنند اگر مسائل و مشکلات زندگی مشترک خود را در جمع خانوادگی و دوستانه مطرح کنند و همسر خود را بخاطر کم و کاستی ها و هم چنین دلخوری ها تحقیر کنند پیروز میدان هستند، اما بدانید که این گونه عملکرد نه تنها وضعیت را بحرانی کرده، اجازه ی دخالت دیگران را نیز در زندگی مشترک شما صادر می کند و راه گفتگوی دوستانه بسته می شود.

  • توقع قدردانی در هر لحظه:

همانگونه که آقایان نیاز به قدر دانی دارند ، خانم ها نیز احتیاج به دیده شدن و قدردانی دارند. اما اینکه بابت هر کار کوچکی منتظر تشکر باشید فقط به خودتان ضربه میزنید.  زیرا این امر هرگز اتفاق نخواهد افتاد و اگر هم باشد پس از مدتی تکراری و کسل کننده و طرف مقابل شما کلافه خواهد شد.

  • منظور خود را صریح و بی پرده عنوان کنید:

آنچه را که علاقه دارید و یا باعث آزارتان میشود را به صراحت عنوان کنید و نتایج مثبت آن را ببینید.

  • به حریم شخصی همسرتان احترام بگدارید:

جستجو در تلفن همراه، بررسی جیب و کیف همسر از بدترین اهانت ها به شریک زندگیتان است. شما با این کار به او می فهمانید که به وی اعتماد ندارید در حالیکه پایه های زندگی مشترک بر مبنای اعتماد بنا شده است، پس اگر به موردی سوء ظن دارید در آرامش از همسرتان سوال کنید.

  • همیشه منتظر شروع رابطه زناشویی از طرف آقایان نباشید:

در ذهن خانم ها شروع کننده رابطه زناشویی آقایان هستند، پس همواره منتظر یک نشانه و تلنگر از سمت شریک زندگی خود هستند. گاهی آقایان فکر میکنند همسرشان خسته و یا از نظر ذهنی آمادگی ایجاد رابطه را ندارد پس قدمی بر نمی دارد و خانم هم فکر می کند همسرش دیگر او را دوست ندارد و به او اهمیت نمی دهد. پس منتطر نمانید. این یک رابطه ی دو نفره است که هر دو شریک زندگی باید از آن با هم لذت ببرند.

زندگی مشترک آنقدر فراز و نشیب دارد که نمی توان یک نسخه را برای تمام زندگی ها تعمیم دارد. در این مقاله تنها به بخش کوچکی از  طوفان های دریای عظیم زندگی مشترک پرداخیتم به امید آن که بارقه ی امیدی باشد برای دیدن آسمانی صاف و بی ابر و خورشیدی درخشان بر بالای دریای آبی زندگی مشترک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *